Curatare injectoare diesel - motor 1.9 TDI

Curatare injectoare diesel – motor 1.9 TDI

1.9 TDI este unul dintre cele mai populare motoare care ruleaza pe drumurile europene – in special al grupului Volkswagen. Echipat cu un sistem direct de injectie a combustibilului, poate lovi destul de tare buzunarul oricarui proprietar in momentul in care se defecteaza.

Asadar, astazi ne-am gandit sa iti prezentam o modalitate simpla de a prelungi viata unui astfel de motor, prin curatarea adecvata si simpla a sistemului de injectie. Dar, haide sa incepem cu inceputul:

Tipuri de injectoare diesel

  1. Injectie indirecta, cu pre-camera (1920 – 1930)
  2. Injectie directa
  • pompe de injectie cu elemente in linie (1930 – 1970)
  • pompe cu distribuitor rotativ (1970 – 1997)
  • sistemele de injectie cu rampa comuna Common Rail (1997 – prezent)

Modul de functionare al sistemelor de injectie Common Rail

Modul de functionare al sistemelor de injectie Common Rail

Ceea ce reprezenta un inconvenient la sistemele de injectie cu elemente in linie sau cele cu pompa cu distribuitor rotativ era dat de dependenta presiunii de turatia si sarcina motorului.

Dar acest inconvenient a fost inlaturat odata cu sistemele de injectie Common Rail: pompa de inalta presiune ridica presiunea si o stocheaza intr-un acumulator numit rampa comuna. Injectoarele nu mai sunt asadar conectate direct la pompa si sunt alimentate la rampa.

Cateva avantaje ale sistemului Common Rail:

  • independenta presiunii combustibilului fata de turatia si sarcina motorului
  • posibilitatea optimizarii injectiei in vederea cresterii performantelor dinamice si de consum ale motorului
  • posibilitatea divizarii injectiei de combustibil in mai multe etape: pre-injectie, injectie principala si post-injectie.

Intr-un sistem de injectie Common Rail, ridicarea presiunii combustibilului si injectia propriu-zisa sunt doua procese total independente. Cantitatea de combustibil injectata este data de pozitia pedalei de acceleratie controlata de sofer. Restul procesului este controlat prin sisteme electronice (calculatorul motorului).

Simptome ale murdaririi injectoarelor

Simptome ale murdaririi injectoarelor

Pe tot parcursul functionarii motorului, impuritatile din motorina se aduna in interiorul injectoarelor. In special intre acul atomizorului si atomizorul perforat.

Daca filtrul de combustibil nu este schimbat in timp util, intreg procesul mentionat mai devreme nu face decat sa se amplifice.

Incet, incet, aceasta contaminare face ca acul injectorului sa nu se mai miste corect, aparand probleme cu functionarea corecta a injectorului si dozajul corect de combustibil. Injectorul incepe sa “atarne”. Atunci cand se blocheaza in pozitia deschisa, nu va furniza cantitatea corecta de combustibil, mai degraba combustibilul se va revarsa. Cand se blocheaza in pozitia inchisa, nu va furniza combustibil deloc.

Daca murdaria nu este indepartata, injectorul se va bloca permanent, intr-una dintre cele doua pozitii.

Cand este cazul sa cureti injectoarele?

Ar fi cazul sa te gandesti la o curatare injectoare daca:

  • observi probleme la pornire, atat la rece cat si la cald
  • rulare neuniforma/blocarea motorului la ralanti
  • eventuale indicatoare din bord sunt aprinse (check engine sau altul care sa indice defectiuni ale sistemului de injectie)

Solutia: K2 Diesel Dictum

Solutie curatare injectoare Diesel Dictum K2 500ml

K2 Diesel Dictum este o solutie curatare injectoare diesel accesibila si eficienta, care poate elimina murdaria din injectoarele de tip Common Rail.

Agentul dizolva si indeparteaza impuritatile din intreg sistemul de combustibil, nu numai din injectoare. De asemenea, curata pompa de inalta presiune si intreaga sina de injectie.

Acest produs poate fi utilizat si la masinile VAG al caror sistem de combustibil utilizeaza injectoare tip pompa, sau pe modelele mai vechi cu pompa rotativa.

K2 Diesel Dictum este sigur pentru toate elementele sistemului de combustibil, inclusiv recircularea gazelor de evacuare si filtrul de particule.

Utilizarea acestui agent permite restabilirea eficientei totale a injectoarelor, elimina functionarea neuniforma a motorului si lovirea excesiva.

Daca exista o contaminare a injectoarelor, merita curatat si filtrul de particule cu aceasta ocazie.

Curatare injectoare diesel cu K2 Diesel Dictum

Agentul poate fi aplicat in trei moduri:

• K2 Diesel Dictum poate fi turnat direct in rezervorul de combustibil. Trebuie sa acorzi putina atentie proportiilor potrivite. Intregul ambalaj K2 Diesel Dictum este destinat pentru 60 – 80 litri de motorina. Aplicarea agentului este foarte simpla si realizeaza o curatare injectoare diesel eficienta.

• De asemenea, agentul poate fi turnat intr-un filtru de combustibil nou inainte de instalare. O mica palnie va fi utila pentru a evita varsarea substantelor chimice. Mai intai, toarna agentul in filtru, apoi instaleaza filtrul sub capota, asigurand atasarea corespunzatoare a acestuia. In cele din urma, conecteaza conductele de combustibil la acesta. Aceasta activitate poate fi facuta si la orice atelier auto.

• Al treilea mod este cel mai bine realizat intr-un atelier auto. Implica conectarea sistemului de combustibil direct la cutia cu agent. Dar daca te pricepi cat de cat, o poti face si acasa. Video-ul de mai jos iti explica tot ceea ce trebuie sa faci.

Te-ar mai putea interesa si:

Like si share:
Urmareste
Notifica despre
guest
0 Comentarii