odorizant auto new car

Secretul din spatele aromei “New Car”

Si daca tot am vorbit tura trecuta de odorizante auto, forme, tipuri, mirosuri…si toate cele, ne-am gandit ca ar fi interesant sa vedem si care ar fi treaba cu aroma asta de New Car. Mirosul acela extraordinar de bun, care creeaza dependenta!

Daca cineva iti spune “New Car” – stii cum miroase, nu? Toti stim.
Eh, acum, inchide putin ochii si imagineaza-ti ca esti in masina ta preferata, care, mai mult, este noua! Trage puternic aer in piept.

Cum miroase?

In nici un caz ca si aroma odorizantului de care stim toti, nu?

O masina noua miroase a ceva…subtil, rigid, metal lustruit, lemn, piele, poate plastic? Mirosul este simplu, rapid si curat, aroma este rapid perceputa si la fel de rapid stearsa din memorie.

Cu toate acestea, interesant este ca, de fapt, producatorii marcilor de automobile chiar testeaza interioarele masinilor pe care le produc tocmai cu scopul de a nu mirosi a nimic decat a curat. Ei au niste asa numite “echipe de miros” care sa se asigure ca masinile nu miros precum vreunul din materialele folosite la fabricarea lor.

Este de inteles, ce-i drept, tinand cont ca nici unuia dintre noi nu ne-ar placea ca masina sa miroasa a metal incins, plastic prelucrat, cauciuc ars, sau te miri ce altceva procesat inginereste.

Ca si testare de miros, inginerii trebuie sa preia mostre intr-un borcan cu 30 ml de apa, sa il inchida bine si sa il incalzeasca la 40 de grade Celsius pentru 16 ore. Un juriu de cel putin 6 persoane deschid borcanul, miros si evalueaza dupa cum urmeaza:

1.Fara miros.
2.Detectabil, dar nu deranjant.
3.Deranjant.
4.Extrem de deranjant.

Nu exista insa nici o categorie pentru “miros de masina noua”.

Mirosul de masina noua este unul obtinut prin combinari chimice – Shell Lubricants a dezvoltat in 1940 un spray deodorant numit Ozium, folosit pentru dezinfectare, pe al carui ambalaj scria “New Car Scent”. Reprezentantii si dealerii auto il foloseau pentru a improspata masinile uzate – in acest fel si prin acest fel a prins la public.

Astazi este un valoros instrument de marketing. Oamenilor le place un miros care sa inspire nou, proaspat si bani. Bentley si Rolls-Roice au un miros ametitor de piele. Masinile mai putin costisitoare miros mai mult ca o predea de dus noua. Mirosul de New Car, in privinta automobilelor accesibile, contribuie foarte mult la decizia de cumparare. Inconstient, bineinteles.

Producatorii de masini au inceput sa lucreze, dupa cum spuneam, la neutralizarea mirosurilor, dar, in acelasi timp, tin seama de dorinta clientilor – “miros de masina noua”. Desi nici unul nu recunoaste ca ar crea veun miros, din cand in cand mai este cate unul acuzat cum ca ar fi infuzat vreo bucata de plastic cu aroma si a instalat-o subtil sub scaun, sau ca sacii cu care sunt invelite scaunele pana la livrare ar avea si ei ceva arome…

In fine, ne-am cam lamurit ce este si cu aceasta minunata aroma! Acum, ca o vom cumpara in continuare – pentru ca ne place – macar sa stim care este treaba cu ea si marketing-ul din spatele ei!

Si daca va place aceasta aroma, noi va recomandam

Pe curand!

Like si share:
error

Leave a Reply

avatar
  Urmareste  
Notifica despre