Polish faruri in 5 pasi

Polish faruri in 5 pasi

Daca farurile tale abia mai lumineaza si cand te uiti la ele te cam ia cu suparare, sunt doua cuvinte pentru tine: polish faruri.

Nu e cazul sa te superi nici foarte tare pentru ca:

In primul rand, este normal sa se matuiasca dupa mai multi ani, mai ales la modelele de masini mai vechi.

In al doilea rand, nu dureaza mult sa le restaurezi.

De ce se matuiesc farurile?

Pentru ca, in timp, toate componentele masinii se uzeaza, inclusiv farurile. Acestea sunt si mai predispuse la procesele care imbatranesc sistematic si progresiv, adica: ploi, ninsoare, vant, sare, nisip, praf…

Ca urmare a uzarii farului, fasciculul de lumina nu mai este atat de puternic pe cat era si se propaga intr-un unghi complet diferit, ceea ce reduce semnificativ vizibilitatea.

Treaba asta se datoreaza si faptului ca majoritatea farurilor sunt fabricate din plastic – un material sensibil la factorii externi.

Polish faruri in 5 pasi

Este un procedeu care nu dureaza mult, iar rezultatele te pot uimi. Hai sa vezi despre ce e vorba:

#1. Protejeaza suprafata din jurul farurilor

Cel mai bine, inainte de toate, este sa asiguri integritatea barei de protectie, marginii dinspre interior (unde vine capota) si aripii cu banda de hartie. Mai bine sa eviti eventualele zgarieturi care pot aparea pe acestea.

#2. Degreseaza bine farurile

Spala bine suprafata farurilor si degreseaz-o. Poti folosi K2 Klinet pentru degresare – merge foarte bine la treaba asta.

#3. Etapa de eliminare a protectiei din fabrica

Este timpul sa dai jos lacul de protectie de pe far – asta se face cu smirghel si multa apa. Incepe de la fin catre mai abraziv.

Alege smirghel cu granulatie de 800, 1200, 1500, 2000, 2500 si in final 3000. Miscarile pe care trebuie sa le faci sunt orizontale si mai apoi verticale. In nici un caz circulare.

Daca farurile tale nu arata atat de rau si nu necesita multa munca, le poti smirghelui doar cu 2500 si 3000.

Etapa de eliminare a protectiei din fabrica

#4. Etapa de polish faruri propriu-zisa

In primul rand, aici trebuie sa fii atent caci policarbonatul din care sunt facute farurile este sensibil si se poate crapa. Daca polishezi prea mult intr-un singur loc il vei supraincalzi.

Daca polishezi cu o masina speciala pentru asa ceva, nu depasi 800-1000 rpm.

Lustruirea se face cel mai bine cu o pasta speciala pentru asa ceva, indiferent ca o faci manual sau cu masina de polish. Iti recomandam sa incerci K2 Lamp Doctor.

Etapa de polish faruri propriu-zisa

#5. Finalul

Dupa polishare, degreseaza din nou suprafata, asta doar daca suprafata este rece. Daca nu, las-o cateva minute sa se raceasca.

Daca degresezi suprafata calda, pot aparea micro-fisuri.

Dupa degresare, aplica un varnish sau acoperire ceramica pentru protectie si viata mai lunga.

Finalul polisarii farurilor

Merita sa faci un astfel de polish faruri?

In mod cert ca da!

Pentru ca, in primul rand iti imbunatatesti siguranta in timpul condusului, apoi masina ta va arata mai bine, si, nu in ultimul rand, te scapa de cheltuiala de a cumpara altele noi.

Like si share:
error

Leave a Reply

avatar
  Urmareste  
Notifica despre